TeamLottoNL-JumboDe saxofonist speelt op een instrument met een blauw ledlampje. De dj draait afgezaagde Avicii-beats. Het tenue is lelijk. En druk. En geel. Hoe moet Bianchi in godsnaam een fiets ontwerpen waarin de kleuren geel en celeste samenvloeien? Jumbo, dat is toch die Brabantse supermarktketen waaraan Frank Lammers zijn ziel heeft verkocht? Schaatsen en wielrennen hebben geen donder met elkaar te maken. Synergie is een sprookje waarin vooral managers van noodlijdende bedrijven geloven. De schaatsers en wielrenners staan op het podium als naar adem happende vissen op het droge. Hun antwoorden zijn voorspelbaarder dan het plot van the A-Team. De presentator blinkt uit in knulligheid. De praatjes van de sponsors en de sportinhoudelijk verantwoordelijken zijn holler dan ooit. De journalisten eten hun bitterballen. Robert Gesink weet zich geen raad met beroepstreiteraar Rutger Castricum.

Ja, het is heel gemakkelijk om cynisch te zijn over de presentatie van de schaats- en wielerploeg TeamLottoNL-Jumbo. Maar ik doe het niet. Ik ben eigenlijk gewoon heel blij dat er drie grote sponsors zijn die ervoor zorgen dat de Belkinploeg verder kan. En dat we na Vacansoleil niet nóg een grote (WorldTour)ploeg kwijtraken in Nederland.

En ja, dat tenue is best lelijk.

Leon Geuyen