De KOGA Kinsei Pro is verkozen tot racefiets van het jaar. Dit racemonster stamt af van de KOGA Kinsei-baanfiets en de gelijkenis is goed te zien. De geometrie van de fiets is wel zodanig aangepast dat het een echte fiets is voor op de weg. Zo heeft de fiets zijn eigen manier van rijden en is cochecitos jane kurtka tommy hilfiger czarna damska jordan retro 3 écharpe en tricot pour bébé horny toad clothing sac petite mendigote breuning ringe batterie flachpol adapter breuning ringe cazadora estilo motero hombre best jordans ecco herrenschuhe braun sweep belted tires bauchtasche eastpak bauchtasche eastpak hij ook comfortabeler dan de baanfiets.
Er zijn dus veel gelijkenissen tussen de twee fietsen. Beide hebben maar één doel en dat is om zo snel mogelijk te gaan. Aan de dikke en strakke buizen kun je zien dat de fiets gemaakt is om te racen. Je voelt bij elke pedaalslag dat de fiets vooruit wil. Tijdens de ritten op het vlakke is dat heel duidelijk. Door bochten heen op hoge snelheid is ook appeltje-eitje voor deze fiets en dat geeft de berijder veel vertrouwen. Het is een stijve fiets, geoptimaliseerd door een oversized bottom bracket (grotere trapas). KOGA geeft aan dat dit zorgt voor een betere krachtsoverdracht en het is ook nog eens aerodynamischer.
Aan de grootte van de balhoofdbuis is goed zien dat het een aerodynamisch frame is. Bij de baanfiets bevindt de bovenbuis zich op op gelijke hoogte met de stuurpen. Op de foto’s is goed te zien dat bij deze fiets de stuurpen wat hoger geplaatst is, zodat je wat minder diep hoeft te zitten en je het gemakkelijk een aantal uur kunt volhouden. Mijn wat langere ritten waren goed te doen. De fiets voelde uiterst comfortabel.
Het enige wat ik wel jammer vind aan deze fiets, is dat de fiets geen geïntegreerde cockpit heeft. Er zit wel een mooi aero-stuur op, maar toch vind ik voor deze prijs en voor de identiteit van de fiets dat er wel een ‘one piece’ stuur op mag zitten waarbij de kabels allemaal netjes zijn weggewerkt.
De baanwielrenners van het Nederlands team hebben voor de weg nu ook een mooie fiets onder de kont. Op dit goede materiaal kunnen de sporters zich optimaal voorbereiden voor de Olympische Spelen. Dit is een fiets die veel lijkt op hun eigen baanfiets. Nu is deze fiets ook super voor de recreatieve fietser en ik heb er met veel plezier mijn ritjes op gemaakt. Met een gewicht van 8,5 kilogram kun je met deze fiets ook prima uit de voeten op heuvel- en bergachtig terrein.
De fiets is verkrijgbaar in verschillende varianten en verschillende prijsklassen. Ik heb de Kinsei Prime getest. Deze was afgemonteerd met Shimano Ultergra Di2 en met KOGA 50mm carbon wielen. Deze fiets is verkrijgbaar voor 5999 euro. Er zit nog een variant boven, en dat is de Kinsei Pro, het verschil zit in in de wielen en de afmontage. De Pro heeft als groepset Shimano Dura-Ace Di2 met powermeter en is bovendien uitgerust met de ARC-1100 50mm wielset van DT Swiss. Daarnaast heeft deze fiets een carbon aero-stuur. Deze fiets kun je bemachtigen voor 9999 euro. De Kinsei Premium heeft dezelfde 50mm carbon wielen van KOGA als de Prime-versie, maar heeft de elektrische schakelgroep Sram Rival AXS 12 speed als afmontage. De fiets is verkrijgbaar voor 5199 euro. Het instapmodel van de KOGA Kinsei is de Kinsei Prestige en deze is afgemonteerd met de Shimano 105 Di2 groepset. Dit model komt ook met wielen van DT-Swiss, namelijk de P-1800 Spline wielset met wat minder hoge velgen dan de wielset van de andere modellen. De Prestige is ook de voordeligste variant met 4199 euro.
- Getest: KOGA Kinsei Prime - 25/10/2023
- Getest: Shimano RC300 wielrenschoenen - 29/03/2023
- Voor fietsers met velgremmen: de Scope R4-wielset - 28/09/2022