Geachte heer Plugge,

Hierbij bevestig ik dat Studio 100 de komende twee jaar u en uw renners van een goed belegde boterham zal gaan voorzien. Gewoon twee jaar. Geen clausules of andere adders onder het gras. Straight, de manier waarop ik zaken wens te doen. Daarom ook zijn er in deze brief een aantal kraakheldere afspraken beschreven die onze samenwerking de komende periode tot een feest zal gaan maken. De financiele aspecten zijn bijgevoegd in bijlage 1.

Als ik denk aan onze ploeg na 1 januari 2015 zie ik een Vlaams-Nederlandse combinatie die aansluit bij de look and feel van Studio 100, kort samengevat als: tof voor de kids, een hel voor ouders. Vooral in de periode rondom de Tour de France, in mijn beleving het ultieme familiefeest, hecht ik daaraan een grote waarde. Dat vraagt iets van uw renners. Namelijk een attitude waarin te allen tijden het belang van het kind voorop zal staan. Een blik op mijn bankrekening leert dat deze houding mij geen windeieren heeft gebracht. Dat betekent ook dat de ruimte rondom de ploegbus,met muziek en prominent aanwezige personages als Kabouter Plop, K3, Klus en Bumba, volledig beschikbaar zal zijn voor activiteiten van Studio 100. Een plek om de koers te beleven als een feest. Niet alleen voor de renners, maar ook voor vakantie vierende gezinnen en hun kids in het bijzonder. Van uw renners verwacht ik hierbij een open, op vermaak gerichte houding.

Een nieuwe dimensie voor uw renners. En om hen hierin te begeleiden, stel ik u voor om Johan Museeuw, die als Willy Vitesse al een aantal voorzichtige stappen op hetJohan Museeuw WK fotokaart showbizzpad gezet heeft, bij de ploeg te betrekken als adviseur vermaak. Daarbij is er altijd de mogelijkheid dat Johan uw jongens op een wat breder vlak adviseert. Echter, omdat uw ploeg een strikt zero tolerance-beleid op het gebied van het grote d-woord voert, lijkt het mij verstandig over de aard van deze adviezen noch in de brief noch in de bijlage te reppen. Mocht een van uw renners, ondanks uw beleid (dat ik overigens een warm hart toedraag, zolang de Tour maar gewonnen wordt) toch besluiten uit de verboden ruif te vreten, verzoek ik hem met klem geen codenaam te gebruiken die op wat voor wijze dan ook refereert aan een van onze toffe personages. Overigens heeft Johan op persoonlijke titel te kennen gegeven dat hij grappen in de sfeer van Willie Wesp niet zal accepteren. Niet in direct persoonlijk contact, maar ook niet op social media waarop een aantal van uw renners behoorlijk actief is. Ik steun Johan hierin, want als Willy Vitesse is hij een topper waaraan we nog veel plezier zullen beleven in de toekomst.

Nog meer goed nieuws! Volgens seizoen zal de Amstel Gold Race niet langer de jaarlijkse obsessie van uw ploeg vormen. Die eer is de komende jaren voorbehouden aan de Ronde van Vlaanderen, die vanaf 1 januari 2015 als de Omloop Plopsaland door het leven zal gaan. Een naamswijziging die eenvoudig en snel tot stand gekomen is, omdat de Ronde reeds een aantal jaar geleden haar ziel heeft verkocht aan het monster dat commercie heet. En dat Studio 100 en een kermiskoers een gouden combinatie gaan vormen, leidt voor mij geen twijfel.

Tot slot nog een aantal aanvullende voorwaarden om onze samenwerking tot een groot feest te maken:

1. Ploegleider Nico Verhoeven wordt overgeheveld naar de cast van Kabouter Plop waar hij de rol van Kabouter Sport (‘Hop, Hop, Hop!’) gaat vervullen.

2. Zijn plaats in de wagen wordt ingenomen door Hilaire Van der Schueren voor het vriendelijke-opa-effect.

3. Tapes met Erik Dekker verkleed als Kabouter Plop in een playbackshow op een Nederlandse commerciële zender dienen te worden vernietigd.

4. Het exclusieve recht op het gebruik van merknaam Bau & Lau® ligt volledig en alleen bij Studio 100/Gert Verhulst.

5. Louis Talpe wordt als renner aan de ploeg toegevoegd en een jaar lang gevolgd in het kader van de reality soap Louis on Wheels.

6. We zoeken nog naar budget en formats om een Planckaert of een Pfaff bij de ploeg te betrekken.

7. De ploegpresentatie neem ik zelf voor mijn rekening in een Gert-en-Samsonachtige setting: ‘Dan is het nu tijd voor een filmpje!’ Vanzelfsprekend zijn daar alle Studio 100-karakters prominent bij aanwezig en verwacht ik van uw jongens een vrolijke, uitbundige en op vermaak gerichte houding.

Tot zover voor dit moment. Binnenkort zal ik de renners persoonlijk uitnodigen voor een kennismakingsgesprek gecombineerd met een brainstormsessie onder leiding van onze adviseur vermaak Johan Museeuw.

Hopende op een zeer plezierige samenwerking,

Gert Verhulst
Algemeen directeur Studio 100, Belgium.

Joost-Jan Kool