Site pictogram HET IS KOERS!

Getest: Blackmore Roses

Het is niet de eerste keer dat een fabrikant denkt een gat in de markt te hebben ontdekt. Veel ondernemers weten inmiddels dat die gaten net zo talrijk zijn als de mislukkingen die erop volgen. Het is eerder zo dat het gat in de markt wordt gemaakt door slimme partijen, zoals de laatste jaren Rapha, Canyon en Sram.

De Britse wielerkledingfabrikant Blackmore denkt dat er een gat in de markt is voor stijlvolle wielerkleding. Of ze daar gelijk in gaan krijgen, zal liggen aan hun aanbod.

Vooralsnog is het testshirt in kwestie een prima product. Goed, het is wit en dat is al glad ijs voor de wielrenner. Angstvisioenen van doorzichtige shirts en onuitwasbare olievlekken doemen op. De witte broek is natuurlijk over die grens, maar wit op het bovenlijf kan nog net. De retro horizontale balk maakt veel goed.

Bloemen
Blackmore heeft veel bloemen in hun kledinglijn. Niet echt een afbeelding waar heel veel Europese fietsers mee gaan rijden. Ook al zijn veel shirts nog zo lelijk, bloemen zijn weer het andere uiterste. Het testshirt heeft ze in de kraag en de randen van de mouw. Het ziet eruit als de randen van het dekbed dat je vriendin zonder overleg heeft gekocht.

Esthetisch een twijfelgeval, functioneel is het een prima shirt. Zit goed, ademt goed, trekt niet.

Het kan allemaal net, toch is het de vraag of de fietsers die wij kennen hier voor gaan vallen. Bloemen zullen waarschijnlijk niet heel snel het gat in de wielermarkt trekken.

Mobiele versie afsluiten