Mooi, leuk en logisch maar in sommige gevallen gaat het na enkele maanden mis. En niet per se omdat kopman A hopeloos uit vorm is en ver weg is van top-3 klasseringen. Soms blijkt de hoofdsponsor toch wat minder te besteden dan beloofd.
In 1975 is er Alsaver, een fabrikant van pillen die het effect van alcoholgebruik teniet zouden doen. Handig als je na wat teveel pintjes moet blazen. Het bedrijf gaat in zee met markante Nederlandse ploegleider Ton Vissers en van de renners wordt veracht dat ze de pillen verkopen. Maar de reputatie van het wondermiddel gaat rap achteruit als zowel een tv-programma als de Nederlandse
Postorderbedrijf Le Groupement is begin 1995 nieuw als Franse sponsor en wil, valt te lezen in Wieler Revue, het liefst door tot 2000. Jean-Paul van Poppel zegt in hetzelfde artikel dat het allemaal ‘dik in orde‘ is bij de ploeg waar ook wereldkampioen Luc Leblanc onder contract staat. Op het programma staat onder andere de Tour maar financiële problemen bij het bedrijf zorgen ervoor dat de salarissen en contributie aan de wielerbond niet kunnen worden betaald. Vlak voor de Tour trekt de sponsor de stekker er uit. Van Poppel rijdt nog wat criteriums maar zet aan het eind van het seizoen ook een punt aan zijn eigen actieve carrière.