Eerder die dag tijdens de landenteambespreking. “Mollema en Boom starten vandaag op spikes. Het is nogal glad en we mogen die Le Mans-start niet verkloten. De bonificaties in d’ Osains zijn te belangrijk voor het Redbull-gedoe en in de afdaling maak je verloren tijd vanwege een uitglijer niet meer goed. Van Hummel en Bos rijden alle sprintonderdelen. Let op! Vandaag dubbele punten bij de borden einde bebouwde kom. Verder staat de lijst met de Strava-segmenten al in jullie Mio’s voorgeprogrammeerd. De KOM’s staan allemaal behoorlijk scherp, dus doe niet te veel moeite. De Kort, Bol en Terpstra hebben vandaag de vrije hand. Heren, kies alsjeblieft de appeals waar je kans maakt. Niet alleen de leuke. Anders staat er morgen weer een zeikstuk in de krant over het moreel. Bol, jij gaat voor het Wheelie-klassement? Doe je de 250 meter vrij of de 100 verplichte kuur? Beide? Succes, heren. Hopelijk stroken jullie opdrachten van de commerciëlen een beetje met onze nationale doelstellingen.”
In de VIP-tent gaat het al lang niet meer over eender welk klassement. Het zijn er één: te veel om op te noemen. De laatste Giro, die van 2013, was er overzichtelijk bij. En twee: het verblijf in de VIP-tent is een wedstrijd op zich. Sinds MPCC de arbitragezaak van het UCI heeft gewonnen en etappes maximaal 120 kilometer lang mogen zijn is het aanpoten met twee etappes op één dag. Je hebt nog geen vier amuses en een flesje bubbels achter de kiezen of de winnaar wordt al weer gehuldigd en is het tijd voor de tweede groep ‘genodigden’.
Ondertussen wordt in het peloton druk gespeculeerd over wie de meeste kans heeft in het laatste Race Appeal-onderdeel van vandaag: Last kopman standing.
Hadden we maar beter naar Zonneveld geluisterd in plaats van naar McQuaid. Met dank aan alle bijdragen op Twitter onder hashtag #raceappeal.
- 100 Fietsen - 12/12/2023
- Welk bier past bij Gent-Wevelgem? - 21/03/2023
- Gent-Wevelgem: zelf fietsen en/of doorkomst bij ons? - 27/02/2023