De firma Ketting, van directeur A.H.L. Ketting, fabriceert koperen keteltjes, pannetjes en potjes die als soort van antiek over de toonbank gaan. Voor de reclame hoeft Ketting geen sponsor te worden, vertelt hij in 1968 in de Telegraaf, want de klant kent wel de producten maar associeert dat niet met de naam Ketting.
‘Beschouw het als hobby. Ik had van dat geld ook een peperdure sportwagen kunnen kopen, maar wat moet ik daarmee? Ik rijd al in een grote Commodore GS, dat gaat ook hard. Ik heb een groot huis en een knots van een speedboat en alles wat je verder aan luxe koopt kost alleen maar geld (…) Als je hard werk moet je ook nog iets aan een liefhebberij kunnen uitgeven. En dat wordt voor mij die nieuwe ploeg.’
En in 1970 een nieuwe sportwagen, wordt duidelijk uit de fotokaart waarop hij zichzelf met en zijn nieuwe bolide (een Opel GT) laat vereeuwigen. De renners, onder wie Kuiper, mogen op hun fotokaart tussen de potjes en pannetjes staan…
- UCI-man springt en juicht voor Jopie - 25/09/2020
- Raad het plaatje - 25/09/2020
- De spreekwoordelijke rode lantaarn - 18/09/2020