Na enkele jaren in het amateurpeloton en verscheidene keren de Marmotte te hebben gereden was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Bikegear.cc The Ride vervulde dat verlangen. Afgelopen september reed ik eerst The Ride Ardennes. Een warmlopertje voor het grotere werk in 2018, wanneer ik me ga wagen aan The Ride. Acht dagen, acht landen en een onuitspreekbaar aantal hoogtemeters. Via deze weg hou ik jullie op de hoogte van mijn voorbereiding. The Ride komt steeds dichterbij en dus bespreek ik mijn laatste voorbereidingen en mijn blauwe
Man! Over precies twee weken zit ik op de fiets voor de eerste etappe van Bikegear.cc The Ride 2018. Op dit moment ben ik de laatste trainingen aan het afwerken en zorg ik dat alles klaarligt om straks in te pakken en goed voorbereid te kunnen vertrekken. Samen met mijn vriendin bekeek ik afgelopen week alle etappevideo’s van The Ride 2017. Op die manier kwam ik lekker in de stemming en heb ik nog meer moraal en zin in mijn #rideofmylife. Met het mooie weer is buiten fietsen geen straf en dus zijn er ook al wat broodnodige lijntjes gekweekt, die tijdens The Ride alleen maar verder aangescherpt zullen worden.
Overigens is het nog maar de vraag of de Stelvio bereikbaar is tijdens de eerste etappe. Afgelopen week werd ik opgeschrikt via Facebook met onderstaande foto. Een deel van het wegdek is ingestort. Momenteel zijn ze druk bezig met de herstelwerkzaamheden. Ik heb inmiddels stompjes van het duimen, maar we blijven hoop houden. Die Stelvio is ook het eerste segment voor het overkoepelende klassement. Dat klassement wordt bijgehouden via Strava en dus heb ik me afgelopen week aangemeld voor de Bikegear.cc The Ride Strava groep.
Factor
Het belangrijkste wat met mij meegaat richting Italië is natuurlijk mijn fiets (sorry vriendin). In dit geval is het niet zomaar een fiets, maar een Factor O2. Ken je Baden Cooke nog? Die sprinter die in 2003 de groene trui naar Parijs reed. Samen met Rob Gitelis – die wordt gezien als één van de founding fathers van de carbon composite technologie in Azië – heeft hij Factor Bikes opgezet. Ze bewandelden de omgekeerde weg door in contact te komen met Romain Bardet na zijn eerste Tourpodium. Het sponsoren van AG2R werd de volgende stap, nog voordat de consument een Factor Bike kon aanschaffen. Inmiddels is Factor een rijzende naam in het peloton en kan ook de consument zijn bankrekening plunderen om op zo’n machine te rijden.
De O2 is de klimfiets van Factor, die daarnaast geen concessies doet wat betreft aerodynamisch vermogen. Afgemonteerd met Dura-ace Di2, 30mm black inc wielen, geïntegreerde cockpit en een frame van 740(!!) gram maakt dit tot de beste fiets waar ik ooit op reed. Onderstaande quote vat het wat mij betreft perfect samen:
‘’ There’s more to a great carbon fiber frame than just designing a great shape and using good materials. The O2 is a study in the dark art of layup. Not only do we choose particular materials for their ability to contribute to the bike’s stiffness and ride quality, we cut them to exacting standards and place them in carefully selected locations, making sure the layers overlap no more than necessary; extra fiber is a waste, both in performance and weight.’’
Met de beste fiets waar ik ooit op reed ga ik mijn grootste uitdaging wat betreft fietsen aanvatten. Een perfecte combinatie. Meer weten over Factor? Check https://www.pedaleurdeflandres.com/factorbikes
Maak The Ride ook jouw bucketlistevent!
VIDEO
– Bikegear.cc The Ride: 10 t/m 17 juni 2018 of 2019 – € 1.345 – Van de Stelvio naar de Cauberg in acht etappes
– The Ride Dolomites: 16 t/m 21 september 2018 – € 1.325 – zesdaagse Giro door de Dolomieten
In de volgende blog ga ik verder in op mijn paklijst en de aller, allerlaatste voorbereidingen richting mijn #rideofmylife
Lees vorige blog: Hoogtemeters en een moraalboost
- Italvega review: Life is all about the Ride - 14/02/2019
- Italvega: Italiaanse glorie met een Nederlands tintje - 25/11/2018
- The Ride 2018: #therideofmylife deel 2 - 27/06/2018
Geef een reactie